♥ Hello All :) Thanks for visit blog ja'ria, Love you all ♥

Monday 10 March 2014

Camping


Hello blogger!

Okay today I really want to share somethings with everybody!
The topic of today is about Camping! Yeappy! Camping?

Oh M G! Ada separuh daripada golongan kita benci tentang perkhemahan. Ada yang suka perkhemahan. Terpulang pada diri masing masing. Bagi saya, Saya sangat suka tentang camp. Camping mengajar kita banyak perkara seperti Ikthiar hidup, berdikari apabila berada di hutan, bekerjasama, cinta akan keindahan, mengeratkan silaturahim dan banyak lagi. Best kalau kta betul betul menghayati tentang perkhemahan sebenarnya.


    Okay guys. Jaria mahu cerita tentang perkhemahan Kadet Remaja Sekolah. KRS adalah unit beruniform yang saya pilih. Kenapa saya pilih KRS? KRS adalah satu-satunya unit yang mengamalkan kerohanian. Best bah join KRS ni. Kita boleh belajar banyak benda! Okay mahu jugak cerita first first masuk KRS ni kan. Jaria masuk KRS time jaria form 2. Senior kami ketika itu adalah Batch 96! Batch 96 membuat satu camp KRS. Jaria telah menyertai perkheman tersebut dan itu adalah kali PERTAMA Jaria mengikuti camp! First time camping. Mestilah ada perasaan excited. Boleh dapat pengalaman baru kan? Mahu cerita yang Batch96 adalah batch yg paling kejam. Supporting juga. Eh banyaklah. Yang tidak boleh lupa time permainan 'Sayang Si Buta' Permainan tengah malam. Membangunkan semua peserta. Sudahlah time tu jaria paling takut-lah memang. Haha. Dorang hilangkan aku time tu. Sengaja. Lepastu mereka bergaduh. memang best dan lucu sebenarnya. sampai ada orang tu cakap aku disembunyikan di Yuk Chin. memang terbaik la lakonan. Tapi memang siok gila. Okay, Jaria dibahagikan kumpulan dan. Jaria kump Lato'' lucu bukan? itu nama kumpulan kami. Faci kami semua baik baik belaka. Faci kami kak farhana, hafiez dan hafiz. Dorg tiga tu paling best. Alhamdulillah, jaria untuk kali pertamanya ikut camp boleh dapat peserta perempuan terbaik. Syukur. Camp kedua adalah Camp pengurusan masa. best jugak. Sangat best. Batch 96 jugak. Tapi time sayang si buta. tidak terjumpa kak zafira. Kalau dia jadi hantu memang seram giloo. Kem ketiga. Jaria terpilih wakil peserta ikut camp perdana. Camp yang menggabungkan semua unit beruniform. Kem keempaat. Jaria terpilih wakil sekolah untuk pergi ke SK.Kukusan Tawau pd 15/3/13. Camp yang biasa tapi banyak belajar tentang kehidupan sebenar di hutan. banyak kawan jaria kenal. Best dapat kenal dorang. sehingga hari ini dorang masih rindu camp itu. Hehe!  Camp ke-lima! baru baru ini! Camp KRS sekolah biasa sahaja. Yang paling best! Main running man! Sayang si buta tak best langsung. Aktiviti semua best. Memang dorang paling bestlah setakat ini. Tak mau cerita pasal itu :p Mahu cerita ada orang tu datang jugak camp kami. Lucu kan. buat semangat aku jak dia datang sebenarnya :p Alhamdulillah. Untuk kali kedua. Peserta terbaik telah disandang oleh saya jugak :) untuk tahun 2013 saya tak menjadi peserta. Saya menjadi AJK. Banyak pengalaman. Turut dibantu oleh batch 96. Tapi 5 orang seja dorang datang menghambur di camp kami. Alhamdulillah semua camp ini berjalan dengan lancar! Itu sahaja cerita dari jaria. Sekian dan selamat malam. Time to sleep! Love you all!

No comments:

Post a Comment